Terug Regiofitness
Health Center Maastricht in Maastricht « Regiofitness

Health Center Maastricht in Maastricht

| Meer sportcentra »

Geniet van zekerheid en vitaliteit bij Health Center Maastricht

Gemiddelde score

Uit 2 beoordelingen

9

Lees 2 beoordelingen

Anoniem (gaf een 10)

Het is niet een dure fitness club en de kwaliteit is uitstekend. Lees volledige review

Foto's

Small_original_fintegra_hc_ma_2 Small_original_img_2631 Small_original_nwsbr_rug_jos

Openingstijden

ma 08.30 – 12.00 uur & 13.30 – 22.00 uur

di 08.30 – 12.00 uur & 13.30 – 22.00 uur

wo 08.30 – 12.00 uur & 13.30 – 22.00 uur

do 08.30 – 12.00 uur & 13.30 – 22.00 uur

vr 08.30 – 12.00 uur & 13.30 – 21.00 uur

za 09.00 – 13.00 uur

zo 09.00 – 13.00 uur

Gezondheid en bewegen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Health Center Maastricht combineert deze twee aspecten met passie. Sporten moet plezier zijn, zeker geen verplichting. Wie kiest voor Health Center Maastricht kiest voor een plezierige vorm van bewegen en gezondheid!

 

Health Center wil meer zijn dan een sportsjoal of fitnesscentrum. 
We vinden dat naast het effectief en resultaat gericht trainen het ook bijzonder belangrijk is om JOU te helpen en te motiveren gezonder te 
leven.Meer mensen vaker gezond in beweging…
Dat is de visie van Health Center Leefstijlclub. 

Kwaliteit en Service
Kwaliteit en service staan hoog in het vaandel bij de Health Center  . Het LERF-keurmerk is hier het bewijs van. Een certificering op het gebied van kundigheid, kwaliteit, hygiëne, accommodatie en aanbod. 

Sporten op meerdere locaties
Vanzelfsprekend is iedereen van harte welkom bij de Health Center , men heeft zelfs de mogelijkheid om te kiezen uit het ruime aanbod in alle drie onze filialen. Voor iedereen hebben wij een programma dat...

Meer


Afbeeldingen van Health Center Maastricht

Mid_original_fintegra_hc_ma_2 Mid_original_img_2631 Mid_original_nwsbr_rug_jos

Groepslessen

Tai Chi


De beoefening van Tai Chi stimuleert je welzijn, vitaliteit en bevorderd de circulatie van chi beter bekend als de levensenergie in je lichaam.


Tai Chi is in tegenstelling tot veel groepslessen een vorm van training die geen inspannende oefeningen bevat. Je voeten staan stevig op de grond en je maakt met je benen, armen en lichaam sierlijke, gecontroleerde bewegingen in de vorm van fysieke poëzie. Hoewel veel van de bewegingen in het Tai Chi oorspronkelijk zijn afgeleid van martial arts, heeft deze kuntsvorm zich ontwikkeld tot een training boor ontspanning en vermindering van stress.


Tai Chi is geschikt voor mannen en vrouwen van alle leeftijden

 

 

Pilates

Pilates is een trainingsmethode ontwikkeld door Joseph Pilates, met als doel doormiddel van kracht, flexibiliteit en bewustwording van bewegen een evenwichtig spiersysteem te creëren.
Dankzij Pilates wordt je slanker en ontwikkel je een betere controle over je lichaam door het versterken van je core spieren. De core spieren zijn je diepliggende buikspieren, de spieren die je rug stabiliseren en je bekkenbodem spieren.  Verwaarloosde spieren worden gereactiveerd en overbelaste spieren worden ontlast.


De focus van Pilates is gericht op concentratie, controle, ademhaling, ontspanning, ritme en precisie. Kwaliteit gaat voor kwantiteit, oefeningen bevatten niet veel herhalingen. Alle oefeningen moeten met precisie en controle worden uitgevoerd voor een optimaal resultaat.
 

Is Pilates iets voor mij?

Het voordeel van Pilates is dat het goed werkt voor een brede groep mensen. Dansers, atleten maar ook vrouwen die herstellen van een zwangerschap of mensen in een revalidatie proces zitten. Dankzij de stabiliserende werking van Pilates is deze trainingsvorm ook ideaal voor mensen met rugproblemen

Wat is Spinning?

Spinning is een indoor fietstraining in groepsverband onder begeleiding van een gediplomeerde spinning-instructeur. Op muziek wordt een denkbeeldig fietsparcours gereden waar alle facetten van de wielersport worden nagebootst. Je bent continue op de fiets in beweging en dus calorieën aan het verbranden. Hierdoor val je af en verbetert je conditie. Er gaat geen tijd verloren aan uitleg, spullen klaarzetten en opruimen of wachten tot anderen klaar zijn.


De voordelen van Spinning

De kracht van spinning is dat het een effectief fietsprogramma is voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of betere sportprestaties wil neerzetten. Het vetverbrandingspercentage bij spinning is erg hoog en de verbranding maakt een einde aan vet op buik, billen en benen.


Voor wie is spinning?

Spinning is echt geschikt voor iedereen: vrouw of man, jong en oud, beginner en gevorderde. Iedereen kan immers fietsen. Deelnemers kunnen de weerstand van de indoor cycle bovendien op eigen niveau afstellen. Ook zijn de indoor cycles af te stellen op jouw lichaam, zodat je altijd comfortabel kunt fietsen. De trainingen worden gegeven op opzwepende muziek, zodat je wordt gestimuleerd het maximale uit jezelf te halen voor een voldaan gevoel.

www.spinning.nl

 

B-PUMPT
De kracht van B-PUMPT ligt in de eenvoud van het verwezenlijken van persoonlijke doelen. Tijdens de training komen alle spiergroepen uitgebreid aan bod. De intensiteit van de training is voor iedereen zelf te bepalen door middel van de zwaarte van de gewichten op de barbell (stang). Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. De training is gericht op spierversteviging, afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het de ideale training om snel "in shape" te komen.
 

B-KICK 
Iedereen kent wel de verhalen over de intensieve trainingen bij het boksen. Body-Kick is zo’n training! Hard werken aan je conditie m.b.v. boksbewegingen en kicktechnieken. Hierdoor worden alle spieren in je lichaam getraind. Je verbetert tevens je balans, coördinatie, lenigheid en weerbaarheid. Je wordt gemotiveerd door de lekkere muziek en de bewegingen zijn eenvoudig. Deze work-out is voor mannen EN vrouwen, iedereen kan meedoen en op zijn of haar eigen niveau en tempo werken.


TOGU Jumper
Tijdens verschillende lessen wordt gebruik gemaakt van een halve bal, genaamd de TOGU Jumper. Op deze halve bal wordt een grote variatie aan oefeningen gedaan, die super functioneel zijn voor je rompspieren; het stukje lichaam dat normaal zo moeilijk te trainen is en niet genoeg aangepakt wordt. Je traint conditie, kracht en balans; alles wat je nodig hebt voor een complete training. Gewoon: heel erg leuk!

 

Aerobic Work Out
In de aerobicles bij de Health Center Group wordt veel gebruik gemaakt van Hi-Low. Wat is High en Low Impact ? Bij Low-impact aerobics blijft één voet altijd in aanraking met de vloergrond , bijvoorbeeld stappen in plaats van joggen. Bij high-impact wordt er dus gerend en gesprongen, er is sprake van een "zweefmoment", de voeten komen intensief van de vloer.

Bij zowel High Impact als Low Impact is het doel hetzelfde namelijk aerobe-conditie verbeteren. In de Aerobic Work-Out worden beide vormen gecombineerd. Er wordt gebruik gemaakt van pasjes en combinaties die op een eenvoudige manier kunnen worden aangeleerd. In deze les kun je je aerobicvaardigheid opbouwen, terwijl het trainingsaspect niet uit het oog wordt verloren.

BBB
Een laagdrempelige Low Impact groepsles vol oefeningen gericht op conditie en spierversterking met name van de Buik, Benen en Billen

STEP
STEP betekent : " Step Trainings Exercise Platform ".
STEP is een veilige Low Impact work-out met behulp van een Step (=platform).
Je behaalt een hoge intensiteit omdat je op- en af moet stappen, maar er blijft altijd één voet in contact met de Step of de grond. Met de Step train je hoofdzakelijk je onderlichaam omdat dit grote spiergroepen zijn krijg je een bijzonder goede cardio-vasculaire training.
Samenvattend kun je de intensiteit van het steppen vergelijken met die van joggen
en de belasting met die van wandelen.

Latin Dance Workout
Wanna Dance Latin? De allernieuwste rage uit zuid-Amerika. Geen aerobicpasjes waar je je conditie mee verbetert, maar heuse Salsa, Kumbia en Regetton. Al heupwiegend maak je al je spieren los. Ben je wel te vinden voor wat latin-american action....Geef je dan snel op voor een GRATIS proefles!

Faciliteiten van Health Center Maastricht

  • Missing_icon

    Afvalprogramma's

  • Missing_icon

    Airconditioning

  • Missing_icon

    Bar / lounge

  • Missing_icon

    Douches

  • Missing_icon

    Gratis Parkeren

  • Missing_icon

    Kinderopvang

  • Missing_icon

    Kleedkamers

  • Missing_icon

    Kluisjes

  • Missing_icon

    Massages

  • Missing_icon

    Trainingsschema's

  • Missing_icon

    Voedingsdeskundige

  • Missing_icon

    Zonnebank

Soorten fitness van Health Center Maastricht

  • Missing_icon

    65+

  • Missing_icon

    Bedrijfsfitness

  • Missing_icon

    Buiten sporten

  • Missing_icon

    Cardiofitness

  • Missing_icon

    Fysiotherapie

  • Missing_icon

    Groepslessen

  • Missing_icon

    Jeugd fitness

  • Missing_icon

    Krachttraining

  • Missing_icon

    Medisch fitness

  • Missing_icon

    Pilates

  • Missing_icon

    Studenten fitness

  • Missing_icon

    Vrije gewichten

  • Missing_icon

    Better Belly

  • Missing_icon

    Hyproxi-Therapie


Reviews van Health Center Maastricht

Anoniem | bijna 5 jaar geleden geplaatst
Prijs/kwaliteit: 10
Personeel: 10
Sfeer: 10
Hygiene: 10
Eindscore 10

"Het is niet een dure fitness club en de kwaliteit is uitstekend."

Anoniem | bijna 5 jaar geleden geplaatst
Prijs/kwaliteit: 9
Personeel: 9
Sfeer: 9
Hygiene: 8
Eindscore 9

"goed kritiek van vrienden, vriendelijk en professioneel personeel"



Plaats een review over Health Center Maastricht






captcha
algemene voorwaarden


Loader